Èxit rotund en la 4ª edició d’un FineArt consolidat

Aquesta edició de FineArt Igualada ha batut el rècord de visitants un any més, abanderola fineartmb un augment del 35% respecte l’edició anterior. Els espais on s’han incrementat més les visites respecte les edicions passades són el Museu de la Pell amb un 49% i a l’Artèria amb un
60%. Unes dades que mostren el gran moviment i expectació que desperta aquest festival fotogràfic. A més, enguany cal destacar l’augment de visitants forans, provinents d’arreu de Catalunya i també d’altres zones de l’Estat Espanyol com són el País Valencià i Madrid i, fins i tot, alguns visitants de l’estranger com per exemple França.

El coordinador de FineArt, Ramon Muntané, destaca la gran acollida per part del públic d’aquesta quarta edició, tant en el nombre de visitants com en el de participants a les activitats organitzades. Muntané afegeix que “l’augment de la seva durada ha estat valorada molt positivament tant pels igualadins com pels forans, els quals han aprofitat, sobretot, aquests quatre caps de setmana per acostar-s’hi”.

Els espais més visitats són el Museu de la Pell d’Igualada, on trobàvem 24 exposicions; l’històric i emblemàtic edifici de la Igualadina Cotonera, amb l’obra de 6 fotògrafs diferents; el Mercat Municipal de la Masuca, on s’exposava “Igualada de nit” de Maria Gregori; i, la galeria Artèria amb l’exposició de la Montse Campins i “El circ de la diva Sigh”. També destaquen les nombroses visites a la Biblioteca Central d’Igualada, a la Rectoria de Santa Maria i al Portal del Llevador, entre molts d’altres.

D’entre les exposicions més visitades destaquen la del reconegut Eugeni Forcano, que ha impactat i emocionat a tothom, recordant aquells anys; i, la de Yann-Arthus Bertrand, Catalunya des del cel, que ha meravellat al públic amb la profunditat dels paisatges i racons de Catalunya així com per ser una exposició a l’aire lliure.

 Artèria

Un esdeveniment consolidat

En paraules de Ramon Muntané “ha estat una edició molt positiva, s’han incrementat el nombre de visitants, i molt especialment els de fora, la qual cosa ens ajuda a consolidar-nos dins dels circuits fotogràfics”. A més, cada vegada són més els fotògrafs que abans de tancar l’edició d’enguany, contacten amb l’organització per parlar sobre la propera, i les possibilitats de participar-hi. Tot això, encoratja l’organització a tirar endavant amb aquest projecte de convertir Igualada en capital de la fotografia.

Les activitats paral·leles que es duen a terme durant els dies de FineArt han comptat, també, amb més participació que en les últimes edicions. Els tallers, per exemple, han rebut més sol·licituds que capacitat podien assolir; i les dues pel·lícules van rebre molt bones crítiques.

L’esdeveniment, organitzat per l’Ajuntament d’Igualada i l’Agrupació Fotogràfica, de renom a Catalunya i pioner a nivell nacional en el sector, va tenir lloc del 26 de febrer al 20 de març a Igualada, i va reunir més de 1.000 fotografies en 15 espais d’exposicions. FineArt ha situat, una vegada més, a Igualada com a capital cultural de Catalunya.